U pitanju je letelica koja je mešavina balona, aviona i helikoptera, a dizajnirala ga je britanska dizajnerska kompanija Hybrid Air Vehicles (HAV) koja radi za američku vojsku.
Koncept ovog aviona star je skoro jedan vek, a kao inspiracija je poslužio cepelin Hindenburg koji se 1937. godine letelica zapalio pri sletanju. Poginulo je 36 osoba.
Ponovo je redizajniran u 21. veku i HAV se nada kako će ga vratiti na nebo iznad Velike Britanije 2016. godine.
Koncept ovog aviona star je skoro jedan vek, a kao inspiracija je poslužio cepelin Hindenburg koji se 1937. godine letelica zapalio pri sletanju. Poginulo je 36 osoba.
Ponovo je redizajniran u 21. veku i HAV se nada kako će ga vratiti na nebo iznad Velike Britanije 2016. godine.
"Problemi koje je imao stari cepelin su veliki broj članova posade na zemlji, ograničena mogućnost za teret i zavisnost od vremenskih prilika. Sve te probleme smo uspeli da riješimo s novim konceptom - hibridna letelica. To je miks krila i cepelina", rekao je Kris Denijel, direktor HAV-a.
Airlander 10 se zove tako jer može da ponese 10 tona tereta. Napravljen je od specijalnog fabričkog karbon fibera, dok pritisak helijuma koji se nalazi unutra održava oblik letelice. Koristi dizel za poletanje i sletanje, te kretanje propelera. Prostrani kokpit je tako napravljen da se u njemu osećaju udobno i pilot i posmatrač.
Airlander 10 se zove tako jer može da ponese 10 tona tereta. Napravljen je od specijalnog fabričkog karbon fibera, dok pritisak helijuma koji se nalazi unutra održava oblik letelice. Koristi dizel za poletanje i sletanje, te kretanje propelera. Prostrani kokpit je tako napravljen da se u njemu osećaju udobno i pilot i posmatrač.
Airlander 10 ima i ekološke prednosti, koristi 20 posto potrošnje goriva u odnosu na postojeće avione, na njega se mogu postaviti solarne ploče, koristi skoro tihe motore i može ostati u vazduhu skoro pet dana s maksimalnim teretom. Takođe, može funkcionisati i na ekstremnim vremenskim uslovima (+54C i -56C).
Avion će se koristiti u civilne i vojne svrhe.
Avion će se koristiti u civilne i vojne svrhe.
Nema komentara:
Objavi komentar