Portal MojPosao navodi i iskustvo Berislava B. iz Zaprešića, koji je prošle godine otišao raditi u Kanadu.
Kanadska agencija Pro Hire Solutions putem portala MojPosao traži 140 vozača kamiona iz Hrvatske. Agencija je prošle godine tražila stotinu vozača; plaće su iznosile između 35 i 49 tisuća eura, a tolike su i ove godine.
Kako piše ovaj specijalizirani portal, kandidatima koji zadovolje uvjete natječaja kanadski poslodavac plaća avionsku kartu, a omogućena je i pomoć kod pronalaženja smještaja u Kanadi. Prijave je potrebno poslati na engleskom jeziku, nakon čega će s odabranim kandidatima biti napravljen telefonski intervju na engleskom, a zatim i intervju koji će se održati u Zagrebu. Natječaj traje do 23. ožujka.
Kako piše ovaj specijalizirani portal, kandidatima koji zadovolje uvjete natječaja kanadski poslodavac plaća avionsku kartu, a omogućena je i pomoć kod pronalaženja smještaja u Kanadi. Prijave je potrebno poslati na engleskom jeziku, nakon čega će s odabranim kandidatima biti napravljen telefonski intervju na engleskom, a zatim i intervju koji će se održati u Zagrebu. Natječaj traje do 23. ožujka.
Iskustvo Hrvata koji radi u Kanadi
Portal MojPosao navodi i iskustvo Berislava B. iz Zaprešića, koji je prošle godine otišao raditi u Kanadu. Selekcijski postupak bio je brz i jednostavan.
‘Osjećaj olakšanja i nekakve sigurnosti, napokon. Sav taj put, umor, čekanje na aerodromu u koloni ljudi koji isto čekaju taj papir kao da se i nije dogodio’, prisjeća se Berislav. Po dolasku u Penicton gdje je sjedište agencije Pro Hire Solutions otvoren mu je bankovni račun te izdan SIN broj (uz radnu dozvolu legitimna potvrda za rad i boravak u Kanadi). Bilo je to za njega još jedno novo i veliko olakšanje, budući da je bio svjestan kolika je sreća otići raditi u stranu zemlju u dobroj organizaciji i za dvogodišnji ugovor.
Uslijedile su formalnosti oko smještaja u konačnom odredištu, Edmontonu. ‘Dolazak u MTI Castelgar, na doškolovanje za vozače teretnih vozila, ali na sjevernoamerički režim je još jedno sasvim novo i pozitivno iskustvo. Tri tjedna tamo, predavanja i vožnje s njihovim instruktorima iskustvo je koje neću nikada zaboraviti’, kaže Berislav. ‘Dolazak u Edmonton, raspored po stanovima i kućama koje smo još u Pentictonu dogovarali, šoping za prvu silu i to je to. Slijedi dolazak u firmu koja nam je i sve ovo omogućila, Canada Cartage, jedna od najstarijih i najvećih kanadskih prijevozničkih kompanija. Podružnica Edmonton ima preko 300 kamiona i prikolica, s nama koji smo došli i oko 350 vozača, ali treba još više.’
Kao veliku prednost Berislav ističe sindikat vozača koji 'daje prednost starijim vozačima, ali pruža šanse mladima' te zaštitu koju pruža Unija vozača i dispečere 'koji te ne tlače'. ‘Voziš koliko možeš, nema pritiska’, kaže Berislav.
‘Odmah na početku tjedna imali smo road test sa firminim licenciranim safety vozačima, oni su isto vršili neku vrst procjena naših sposobnosti pa samim time i sugerirali menadžerima na kakve prve vožnje da nas raspodijele, možemo li ići odmah na put sami ili u pratnji iskusnijih vozača itd’, prepričava svoje iskustvo Berislav te ističe da je prvi radni tjedan protekao u upoznavanju tvrtke, menadžera te dodatnom osposobljavanju za prijevoz različitih vrsta tereta.
S ponosom ističe da je već treći radni dan samostalno zadužio svoj kamion za stalnu vožnju za Langley, blizu Vancouvera, dvaput tjedno i tjednu turu za Fort McMurray ili Grande prairie. ‘To je otprilike 5500 km tjedno plus još neka manja tura koja se znala zalomiti. I tako punih pet mjeseci dokad sezona hamburger peciva nije malo posustala - vozio sam peciva za Canada Bread’, pojašnjava.
‘Nikad nisam požalio što sam otišao’
Nova sezona počinje na proljeće, a posljednja dva mjeseca Berislav uglavnom prevozi namirnice na sjeverni dio Rocky Mountainsa, Fort Nelson i druge gradove koji su na putu.
‘Uglavnom, vozi se puno, plaćen si koliko voziš, po milji, a dečki koji su ostali vozit short haul plaćeni su po satu’, objašnjava. Osam mjeseci koliko je do sada proveo u Kanadi proteklo mu je, kaže, kao dvije godine u Hrvatskoj: puno putovanja, kilometara, doživljaja. Zadovoljan je i kaže da nijednom nije požalio svoju odluku.
‘Ovo je odlična ulaznica u novi svijet, odlično mjesto za neki novi početak i odličan temelj za naše obitelji i djecu. Još pogotovo ako volite ovaj posao, onda je sve potpuno’, zaključuje Berislav.
Portal MojPosao navodi i iskustvo Berislava B. iz Zaprešića, koji je prošle godine otišao raditi u Kanadu. Selekcijski postupak bio je brz i jednostavan.
‘Osjećaj olakšanja i nekakve sigurnosti, napokon. Sav taj put, umor, čekanje na aerodromu u koloni ljudi koji isto čekaju taj papir kao da se i nije dogodio’, prisjeća se Berislav. Po dolasku u Penicton gdje je sjedište agencije Pro Hire Solutions otvoren mu je bankovni račun te izdan SIN broj (uz radnu dozvolu legitimna potvrda za rad i boravak u Kanadi). Bilo je to za njega još jedno novo i veliko olakšanje, budući da je bio svjestan kolika je sreća otići raditi u stranu zemlju u dobroj organizaciji i za dvogodišnji ugovor.
Uslijedile su formalnosti oko smještaja u konačnom odredištu, Edmontonu. ‘Dolazak u MTI Castelgar, na doškolovanje za vozače teretnih vozila, ali na sjevernoamerički režim je još jedno sasvim novo i pozitivno iskustvo. Tri tjedna tamo, predavanja i vožnje s njihovim instruktorima iskustvo je koje neću nikada zaboraviti’, kaže Berislav. ‘Dolazak u Edmonton, raspored po stanovima i kućama koje smo još u Pentictonu dogovarali, šoping za prvu silu i to je to. Slijedi dolazak u firmu koja nam je i sve ovo omogućila, Canada Cartage, jedna od najstarijih i najvećih kanadskih prijevozničkih kompanija. Podružnica Edmonton ima preko 300 kamiona i prikolica, s nama koji smo došli i oko 350 vozača, ali treba još više.’
Kao veliku prednost Berislav ističe sindikat vozača koji 'daje prednost starijim vozačima, ali pruža šanse mladima' te zaštitu koju pruža Unija vozača i dispečere 'koji te ne tlače'. ‘Voziš koliko možeš, nema pritiska’, kaže Berislav.
‘Odmah na početku tjedna imali smo road test sa firminim licenciranim safety vozačima, oni su isto vršili neku vrst procjena naših sposobnosti pa samim time i sugerirali menadžerima na kakve prve vožnje da nas raspodijele, možemo li ići odmah na put sami ili u pratnji iskusnijih vozača itd’, prepričava svoje iskustvo Berislav te ističe da je prvi radni tjedan protekao u upoznavanju tvrtke, menadžera te dodatnom osposobljavanju za prijevoz različitih vrsta tereta.
S ponosom ističe da je već treći radni dan samostalno zadužio svoj kamion za stalnu vožnju za Langley, blizu Vancouvera, dvaput tjedno i tjednu turu za Fort McMurray ili Grande prairie. ‘To je otprilike 5500 km tjedno plus još neka manja tura koja se znala zalomiti. I tako punih pet mjeseci dokad sezona hamburger peciva nije malo posustala - vozio sam peciva za Canada Bread’, pojašnjava.
‘Nikad nisam požalio što sam otišao’
Nova sezona počinje na proljeće, a posljednja dva mjeseca Berislav uglavnom prevozi namirnice na sjeverni dio Rocky Mountainsa, Fort Nelson i druge gradove koji su na putu.
‘Uglavnom, vozi se puno, plaćen si koliko voziš, po milji, a dečki koji su ostali vozit short haul plaćeni su po satu’, objašnjava. Osam mjeseci koliko je do sada proveo u Kanadi proteklo mu je, kaže, kao dvije godine u Hrvatskoj: puno putovanja, kilometara, doživljaja. Zadovoljan je i kaže da nijednom nije požalio svoju odluku.
‘Ovo je odlična ulaznica u novi svijet, odlično mjesto za neki novi početak i odličan temelj za naše obitelji i djecu. Još pogotovo ako volite ovaj posao, onda je sve potpuno’, zaključuje Berislav.
Nema komentara:
Objavi komentar